27. 11. 2024.

Жалбама због лошег квалитета обуће никада краја, а висока цена и познати брендови у Србији нису гарант да ћете дуго уживати ходајући у таквој обући.

Још један у низу скандалозних примера непоштовања потрошачких права од стране великих компанија, које су на ‚‚добром“ гласу попут Цицибана, осликава лошу пословну праксу и потрошаче упозорава на то, са чим се све могу суочити у жељи да остваре своја законска права.

Потрошач је због пукотине на ђону нових дечијих патика, након нешто више од месец дана од куповине у Цицибан продавници, уложио рекламацију, захтевајући замену или повраћај новца. Рекламација му је одбијена јер је наводно у извештају од Југоинспекта Београд, утврђено да дете неравномерно гази. Питамо се, у ком поступку и применом које методе је извршена анализа ‚‚дечијег хода” која је дала овакве резултате?!

Када је потрошач захтевао да му се званично достави извештај из Југоинспекта, речено му је да се извештај налази у продавници, али да не може да узме оригинал, нити да га копира, већ исти може добити на увид. Гневни потрошач се није ту зауставио у жељи да оствари своје право и обратио се Универзитетској дечијој клиници, захтевајући лекаски извештај. Међутим лекарским налазом је установљено да је ход детета уредан, као и покрети кукова и свод стопала.

 

Пракса да се извештај Југоинспекта не сме копирати нити достављати потрошачима је Удружењу потрошача непозната, будући да велика већина потрошача која се обраћа нашем Удружењу, редовно доставља копије извештаја, са чијим садржајем нису сагласни.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS