17. 07. 2024.

Због све лошије кафе коју пијемо и због њеног све сумњивијег састава, Национална организација потрошача Србије (НОПС) спровела је вишенедељну анкету чија је тема била квалитет кафе у Републици Србији. Потрошачи су током три недеље имали могућност да путем интернета учествују у анкети и да између осталог одговоре и на питање да ли су задовољни квалитетом кафе коју пију.

Резултати анкете показују да је кафа заиста напитак без којег већина не може да замисли дан, а скоро 75 одсто испитаних, ритуал испијања кафе понавља неколико пута у току дана. Знатно мањи број је оних који попију једну кафу на дан, а свега један проценат од испитаних не пије кафу уопште.

Анкета показује да су испитаници поред све распрострањенијих и доступнијих инстант, еспресо, као и неких других кафа, ипак остали највернији традиционалној (домаћој, турској) кафи.

Брендови традиционалне кафе које испитани потрошачи најчешће купују су Гранд кафа (24.89%), Ц кафа (18.53%), следи Doncafé (18.00%) и на четвртом месту Бонито (15.95%).

Највише је оних испитаника тј. 52%, који као разлог због ког су се определили за наведени бренд, наводе најлепши укус. Њих 18% наводе квалитет као разлог,  док је код 17% испитаних цена пресудна у одабиру кафе.

Већина испитаника (45.83%) сматра да је традиционална кафа коју купују неквалитетна, мањи проценат је оних који наводе да не знају каквог је квалитета кафа коју пију (29.55%), док има и оних који сматрају да купују квалитетну кафу (20.66%).

По мишљењу потрошача који су учествовали у анкети најквалитетнији брендови традиционалне кафе су Гранд и Doncafé, а следе их Бонито, Ц кафа и Omcafé.

Са обзиром на то да су на интернет страницама НОПС-а више пута били објављивани различити начини како да потрошачи провере да ли пију праву или сурогат кафу, у анкети  су потрошачи питани и да ли су испробали кућни тест да провере какву кафу пију. Веома мали проценат испитаних је урадило кућни тест за проверу кафе, нешто већи проценат је оних који нису, а највећи проценат испитаних нису урадили тест, али би желели.

Из приложеног се може закључити да је већина потрошача свесна да пије кафу лошијег квалитета, али исто тако да је квалитет ипак испред цене у њиховом одабиру кафе.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS