18. 07. 2024.

Тржиште Србије, као и сва друга, подложно је бројним утицајима трговаца који кроз огласне поруке врло често занемаре суштину. На примеру производа који је потребан сваком домаћинству покушаћемо да сагледамо све битне елементе од значаја за куповину.

Тоалет папир је доживео праву експанзију током последњих месеци: мекан, обојен, намирисан… Уз понуду 2 или више ролни гратис потрошач сматра да је учинио прави избор. Да ли је баш тако?

На примеру једног тоалет папира показаћемо шта све потрошач треба да зна. На жалост, ова материја није у толикој мери уређена законским и поџаконским актима чиме је заправо онемогућено да вршимо упоређивање више различитих производа. Пример о коме говоримо апсолутно заслужује све похвале јер је пружио сваку могућу информацију.

Почнимо из почетка: број ролни (10) у паковању представља основно обележје и тиче се количине; број слојева (3) заслужује посебну пажњу јер говори о квалитету. И, ту се за многе сва прича завршава…
Али, не и за пример о коме говоримо: наведен је и тачан број листића (150) у свакој ролни; ишло се и корак даље – знамо и димензије сваког појединачног листа (ца. 10×14 цм); односно дужину и површину сваке ролне тоалет папира; на крају и тачну запремину паковања.

Дакле, није једино важно колико је ролни у паковању нити слојева у самој ролни; далеко је важније обезбедити и све друге потребне информације како би потрошачи могли упоредити више производа и направити прави избор.

Позивамо све произвођаче производа који је у самом врху продаје да изврше битне промене у обележавању својих производа чиме ће показати да поштују једно од основних права потрошача – право на правилан избор.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS