Застава Инпро дужна да надокнади штету потрошачима
Проблем је настао зато што произвођач (Застава Инпро) није на време прибавила Уверење о испуњености услова о усаглашености са прописима о хомологацији, а за шта је постојала обавеза по Закону о безбедности саобраћаја још 12.2.2013. године, ступањем на снагу Правилника о испитивању возила, објављеног у Службеном гласнику.
Међутим, систематске пропусте чини и МУП и агенције за технички преглед, који су потпуно занемаривши чињеницу да произвођач није ускладио документацију са новим правилником, чак 2 године уредно регистровали приколице које нису смели да региструју, а због чега су сада купци тих прикључних возила доведени у заблуду, јер је очигледно да производ који су купили нема својства за редовну упоребу. Заправо, продата им је роба која је од старта имала скривене недостатке и која је била несаобразна, како је дефинисано законима који регулишу ову материју.
Према речима једног од потрошача коме нису били у могућности да изврше технички преглед прикључног возила, Ауто мото савез Србије га је упутио на произвођача, како би му издали потребну документацију, при чему је од потрошача захтевано да он, о свом трошку, изврши неопходне атесте и на тај начин “плати туђе грешке”.
Док АМСС и произвођач обећавају брзо решење овог спорног случаја, потрошачи и даље не могу да користе производ у складу са наменом.
Произвођач и сам признаје да има проблема са приколицама произведеним 2013 – 2014. године, али наводи да су у међувремену одрадили потребне радње како би приколице произведене 2015. године имале неопходне хомологације и атесте, и при том купцу шаљу документацију помоћу које би, наводно, без проблема и о свом трошку успео да региструје возило, наводи потрошач.
Потрошач наводи да је један од око 700 преварених купаца који имају исту проблематику, и овакво понашање и приступ проблему од стране произвођача сматра скандалозним.
Недопустиво и скандалазно је да потрошачи у Србији “плаћају грешке” произвођача, продаваца, МУП-а, агенција за технички преглед и свих осталих актера овог спорног случаја, који “пребацујући лопту у туђе двориште” и срамно скидају одговорност са себе.
НОПС позива потрошаче, који имају проблем са регистрацијом спорних модела приколица, да се јаве са прикупљеном документацијом, како би правни тим НОПС-а утврдио основаност сваког поједничног захтева и у складу са тим предузео неопходне кораке у циљу заштите права и интереса потрошача.