На интернет презентацији, као огласном средству компаније „ББ МИНАКВА“, примећен је садржај за који се сматра да није у складу са одредбама Закона о оглашавању.
Наиме, на почетној страници истакнути су чланци о дејству јода на децу и труднице уз узнемиравајуће наслове:
У рубрици „јод и здравље“ наведено је више десетина чланака и научних радова са интернета из различитих извора, а од којих су неки непроверени. Велики број истих је на енглеском језику, па се поставља питање, колико су упућујући линкови разумљиви просечном потрошачу, а чији садржај се односи на ефекте недостатка јода на здравље одраслих, деце и трудница. Такође, према наведеним изворима, конзумирање јода се повезује и са превенцијом рака дојке и разних других обољења.
Који закони се односе на наведене тврдње?
- Закон о оглашавању (“Сл. гласник РС” бр. 79/2005 и 83/2014 – др. закон) прописује да уколико се огласна порука позива на мишљење одређених научника или стручњака, она морају бити потврђена, документована, актуелна и проверљива.
- Закон о заштити потрошача (“Сл. гласник РС” бр. 62/2014) прописује да се неистинита тврдња трговца о природи и значају ризика коме потрошач излаже себе или своју породицу, ако не купи одређени производ, сматра обмањујућом пословном праксом.
У складу са наведеним, Удружење за заштиту потрошача Војводине и Национална организација потрошача Србије упутиле су захтев Тржишној инспекцији, како би иста предузела мере из своје надлежности и проверила да ли је пословање компаније МИНАКВА у складу са важећим законима.