27. 11. 2024.

Телеком Србија у новој рекламној кампањи, оглашавајући своје производе и услуге, нуди као “поклон” својим корисницима “таблет на рате”!

Наведеним садржајем рекламне поруке очигледно је прекршено више законских одредби. Национална организација потрошача Србије (НОПС) и Удружење за заштиту потрошача Војводине (УЗПВ) овим путем јавно позивају надлежну Тржишну инспекцију да констатује евидентно кршење закона из своје надлежности и хитно покрене прекршајни поступак против компаније Телеком Србија а.д.

Према мишљењу правног тима НОПС и УЗПВ реч је следећим законским одредбама:

Закон о заштити потрошача у  оквиру материје којом се регулишу облици пословне праксе који се сматрају обмањујућом предвиђа:

Члан 21
Облици пословне праксе који се без обзира на околности појединачног случаја сматрају обмањујућом пословном праксом јесу:
20) описивање производа речима гратис, бесплатно, без накнаде или другим речима сличног значења, ако је потрошач дужан да сноси било какав трошак осим неизбежног трошка у вези са пословном праксом и преузимања, односно испоруке производа;

Члан 160
Новчаном казном у износу од 300.000,00 до 2.000.000,00 динара, казниће се за прекршај правно лице ако:
9) обмањује потрошача на начин прописан чл. 19-21. овог закона;

Такође, и Закон о оглашавању још прецизније регулише конкретну огласну поруку, односно обећање поклона:

Члан 52
Обећање поклона у огласној поруци употребом речи "бесплатно", "плати један, узми два", "два за један" и сл. дозвољено је само ако се производ или услуга нуди по важећој цени понудиоца за тај производ или услугу.
Огласна порука не може купца производа или корисника услуге да доведе у заблуду о стварној вредности робе или услуге обећањем поклона.

Члан 107
Новчаном казном од 300.000 до 3.000.000 динара казниће се за привредни преступ предузеће или друго правно лице ако:
8) обећа поклон у огласној поруци употребом речи: "бесплатно", "плати један узми два", "два за један" и сл., а производ или услугу нуди по већој цени од важеће цене понудиоца за тај производ или услугу (члан 52. став 1);
9) огласном поруком купца производа, односно корисника услуге доведе у заблуду о стварној вредности производа или услуге обећањем поклона (члан 52. став 2);
10) при оглашавању производа, односно услуге, купцу производа или кориснику услуге обећа имовинску корист или погодност чија је вредност знатно већа од уобичајене вредности поклона (члан 52. став 3);

 

[Измена]
[ТЕЛЕКОМ ПРИЗНАО ДА ЈЕ ПРЕКРШИО ЗАКОН?!] Само пар сати након наше објаве спорна реклама је уклоњена са интернета!

Интегралну верзију спота можете погледати на нашој фејсбук страници.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS