Наиме, потрошачу је достављена опомена на име дуга у износу од 2.866,96 динара за период фебруар 2015. – јул 2015. године. Након телефонског разговора са представником ЈКП Информатика, у којем јој је, према сведочењу потрошача Т.В., на постављени упит о висини дуга речено “да је чула и више него што је смела”, потрошач је упутила приговор уз захтев да се достави и образложи комплетна спецификација трошкова урачунатих у наведени износ.
Једино што је ЈКП Информатика законски испоштовала, јесте законски рок за одговор на приговор потрошача.
Након што је потрошачу достављена аналитичка картица, установљено је да је на основу неизмиреног потраживања од 341,63 динара (димничарина – 102,00, одржавање – 155,63 и екологија – 84,00 динара), горе поменуто предузеће обрачунавало затезну камату комфорном методом, услед чега је укупан дуг вишеструко увећан.
Подсећамо Вас да је још 2012.године Уставни суд такав начин обрачуна камате прогласио неуставним, а државни ревизор је о томе сачинио и званичан извештај у децембру 2014. године.
Закон о затезној камати у члану 6. предвиђа да се на обрачунски период за који се врши обрачун затезне камате, примењује стопа затезне камате која је важила у периоду за који се врши обрачун, док ЈКП Информатика примењује каматну стопу за одређени дан а не за одређени период (тиме се рачуна камата на камуту, и на недозвољен начин се приписује главном дугу).
Како сазнајемо, у току 2013.године, Информатика је од Новосађана наплатила чак 440 милиона динара на име затезне камате.
Такође, уочена је још једна неправилност у случају поступка принудног извршења, а то је да се за предлог за извршење које саставља Информатика и печат адвоката на већ направљени предлог од грађанана плаћује 6.000,00 динара. Поред тога, грађани плаћају и судског извршитеља који своје услуге наплаћује око 6.000,00 динара као и трошкове поступка у износу од 4.600,00 динара (у извештају државног ревизора утврђено је да адвокати које је ЈКП Информатика ангажовала нису састављали предлоге за извршење, самим тим нема основа за наплату истих од крајних потрошача).
Поставља се питање – ко ће и када ставити тачку на противзаконито узимање новца од грађана Новог Сада и вишегодишње кршење низа закона, па чак и Устава, од стране јавног предузећа које се по закону оснива ради задовољавања опших друштвених потреба?