27. 11. 2024.

Поједини произвођачи који послују на домаћем тржишту обмањују потрошаче у Србији скривањем основних података на декларацији својих производа.

На видном пољу етикете Дукатовог свежег млека “Волим“ није истакнут проценат млечне масти који је код свих других произвођача веома јасно уочљив. “Волим“ свеже млеко има само 1,5%мм, док користећи црвену боју амбалаже која директно асоцира на остала пуномасна млека заварава грађане Србије да је у питању млеко са 2,8% мм и више. Проценат млечне масти при куповини млечних производа је један од опредељујућих фактора код потрошача.

Коришћењем на изглед исте амбалаже регуларног свежег млека и “Волим” свежег млека, потрошачи стварају утисак да су купили млеко од 1,5л, међутим флаша “Волим” свежег млека садржи 1450мл производа. Тиме, по купљеном паковању, потрошачи губе 50мл и 1,3%мм млека компаније Дукат са брендом “Волим“.

Додатно, Дукат оглашава да је њихово свеже млеко са домаћих фарми, а познато је да компанија увози млеко.

Позивамо потрошаче да не купују ово млеко, док произвођач не отклони неправилности.

Који закон се крши?

 

  • Закон о заштити потрошача (“Сл.гласник РС”, бр. 62/2014) члан 19. став 9.  тачка 1)

Обмањујућа пословна пракса постоји ако трговац, узимајући у обзир све околности конкретног случаја, наводи или прети да наведе просечног потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео, тако што:

  1. оглашава производ, укључујући упоређујуће оглашавање, на збуњујући начин којим се отежава разликовање производа од других производа, жигова, назива других производа или ознаке другог трговца;

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS