На видном пољу етикете Дукатовог свежег млека “Волим“ није истакнут проценат млечне масти који је код свих других произвођача веома јасно уочљив. “Волим“ свеже млеко има само 1,5%мм, док користећи црвену боју амбалаже која директно асоцира на остала пуномасна млека заварава грађане Србије да је у питању млеко са 2,8% мм и више. Проценат млечне масти при куповини млечних производа је један од опредељујућих фактора код потрошача.
Коришћењем на изглед исте амбалаже регуларног свежег млека и “Волим” свежег млека, потрошачи стварају утисак да су купили млеко од 1,5л, међутим флаша “Волим” свежег млека садржи 1450мл производа. Тиме, по купљеном паковању, потрошачи губе 50мл и 1,3%мм млека компаније Дукат са брендом “Волим“.
Додатно, Дукат оглашава да је њихово свеже млеко са домаћих фарми, а познато је да компанија увози млеко.
Позивамо потрошаче да не купују ово млеко, док произвођач не отклони неправилности.
Који закон се крши?
- Закон о заштити потрошача (“Сл.гласник РС”, бр. 62/2014) члан 19. став 9. тачка 1)
Обмањујућа пословна пракса постоји ако трговац, узимајући у обзир све околности конкретног случаја, наводи или прети да наведе просечног потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео, тако што:
- оглашава производ, укључујући упоређујуће оглашавање, на збуњујући начин којим се отежава разликовање производа од других производа, жигова, назива других производа или ознаке другог трговца;