Анкетирање потрошача извршено је у периоду од 6. јуна до 18. јуна 2016. године.
Укупно је анкетиран 1.021 потрошач и то:
- Непосредно (од стране чланова ОПК) – 658 потрошача
- Путем интернета – 363 потрошача
Приметан је већи ниво познавања права потрошача који су своје одговоре слали путем интернета и е-поште. То говори о другачијем типу потрошача – они су више информисани и самим тим показују виши ниво познавања својих права.
Још увек постоји недопустиво висок проценат потрошача који не знају основна права, попут рока за одговор трговца или у ком периоду могу уложити рекламацију. Чак 163 испитаних, што чини 16% од укупног броја није знало у ком року треба да добију одговор на поднету рекламацију. Ако се томе додају и други нетачни одговори, долазимо до поражавајућег податка – готово половина мисли да је тај рок дужи од 8 дана.
Законски рок за рекламацију износи 2 године. Али, то је познато тек свакој 3. анкетираној особи, што указује на потребу сталног информисања потрошача.
Организације потрошача постају место које се препознаје као једно од најбитнијих у остваривању потрошачких права. Такође, већина потрошача прво би се обратила продавцу у случају рекламације, што показује значајан напредак у односу на претходни период.
Као и увек, постоји одређен број потрошача који не би ништа урадили у заштити својих права – у случају неисправног производа чак 74 или 7% не би ништа учинили.
Убедљиво највише пажње добило је питање у вези главних проблема потрошача у Србији – лош квалитет робе и високе цене су убедљиво победили.
*Истраживање реализовано уз подршку Министарства трговине, туризма и телекомуникација
Резултате спроведене анкете можете преузети на следећим линковима:
Анкета резултати укупно
Анкета резултати WEB
Анкета резултати