26. 11. 2024.

Готово свакодневно се на нашу адресу јављају преварени потрошачи са приговорима на квалитет производа и непоштовање Закона о заштиту потрошача од стране Накит ТВ Шоп. Наиме, ТВ продаја накита која се емитује на еминентним телевизијама у понуди има, како наводе, накит са сваровски кристалима, позлаћен или сребрни.

Међутим, по пријему производа потрошачи једино могу да констатују да су ПРЕВАРЕНИ! „Накит након пар дана губи боју”, „приказани производи током емисије не одговара испорученом”, „изражава се сумња да ли се заиста ради о сваровски кристалима”, „законски рок за враћање новчаних средстава није испоштован” – су само неки од приговора потрошача.

Поступајући по бројним приговорима потрошача, контактирали смо трговаца преко бројева телефона истакнутих на званичном сајту, међутим нико се не јавља, и путем маил-а, где смо добили одговор да све рекламације буду решене као и да су свесни законског рока за повраћај новчаних средстава, и да га врло поштују.

[ТВ продаја накита велика превара]

Купила сам ланчић, два прстена и наруквицу, који су након пет дана почели да пуштају боју. Рекламирала сам робу и вратила је назад, али ни после више од месец дана новац ми није враћен, прича Драгана Илић из Смедерева.

Када за само два-три минута нешто што кошта 200.000 динара појефтини 20 пута, неизбежно изазива сумњу да је реч о класичној превари. ТВ продаја накита која се сваког дана емитује уживо на ТВ Б92 и ТВ Прва по свој прилици је мамипара за лаковерне грађане који верују да је, на пример, огрлица која кошта преко хиљаду евра за само неколико тренутака постала комад накита од 10.000 динара.

На својој кожи то је осетила Драгана Илић из Смедерева, која је поручила два прстена, наруквицу и ланчић. За то је уплатила око 5.000 динара и поручена роба јој је уредно стигла на адресу.

– Поверовала сам у слаткоречивост водитељке која накит представља као робу врхунског квалитета. Не кажем да ми није било сумњиво да за само пар минута оборе цену за четири-пет пута, али ми је накит на телевизији изгледао примамљиво. Кажу да има „сваровски” кристале, па сам помислила да можда и није лошег квалитета. Поручила сам неколико комада са жељом да обрадујем ћерке – прича за Заштитник потрошача Драгана Илић, која се убрзо уверила да је реч о великој превари.

Кинеска роба

После само неколико дана ношења са свих комада накита почела је да спада боја. – Све је почело да пушта боју по кожи. Ужас. Одмах сам попунила образац за рекламацију који сам добила у пакету са накитом, спаковала га и послала на назначену адресу. Позвала сам их и рекла о чему се ради. Рекли су ми да ће ми вратити новац за највише десет дана. Рекламацију сам послала пре назначеног рока, који је према условима куповине 30 дана. Ја сам им робу вратила након 10 до 15 дана од момента куповине – каже Драгана, која ни после више од месец дана од рекламације није добила свој новац назад, како јој је речено.

– Упорно их зовем телефоном, али се нико не јавља или се укључује секретарица. А исте такве комаде накита недавно сам видела у кинеској продавници, и то још јефтиније од онога што сам ја њима платила. Требало је да ми буде јасно да нешто није у реду када су прстен који наводно кошта 40.000 динара спустили на само 1.500 – прича наша саговорница.

Чудни услови

На сајту продавца накита под секцијом „Општи услови и одредбе продаје” између осталог пише: – Када купите робу од нас, имате наше 15-дневне гаранције за повраћај новца, која стартује оног дана када примите робу. Новац ће вам бити враћен искључиво уплатом на текући рачун. Уколико из било ког разлога нисте задовољни комадом накита, само попуните Формулар за повраћај на нашој веб-страници и пошаљите нам накит назад за потпуни повраћај новца плаћеног за производ.

Међутим, наша саговорница свој новац није добила ни после скоро два месеца од када је накит купила.

У више наврата смо покушали да дођемо до овлашћене особе која би могла да нам појасни о чему је реч и зашто, између осталог, госпођи Илић није враћен новац, али одговор нисмо добили. У кол-центру нам је речено да су они задужени само за примање наруџбина.

Извор: Информер

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS