Светски дан потрошача установљен је одлуком Уједињених нација (УН) и први пут почео да се обележава 1983.
Од септембра 2014. године у Србији важи нови Закон о заштити потрошача, који је донео бројне измене.
Директиве УН подразумевају задовољење основних потреба - доступност најважнијих производа и услуга - хране, одеће и обуће, стамбеног простора, здравствене заштите, образовања и хигијене.
При томе је од изузетног значаја сигурност потрошача, односно заштита од производа, производних процеса и услуга штетних по живот и здравље.
Потрошачи имају право да буду добаро информисани, да би могли да направе правилан избор и истовраемено да буду заштићени од непоштене рекламе, или од ознака на производима који могу да доведу у заблуду.
Они имају право и на избор између више производа и услуга, по приступачним ценама и уз гарантовано добар квалитет, као и право да се чује њихов глас и да њихови интереси буду заступљнеи у процесу доношења и спровођења политике заштите потрошача, као и развоја нових производа и услуга.
Купци имају право и на обештећење, односно добијање праведне накнаде уколико су доведени у заблуду лажним приказивањем својстава производа и услуга, или за купљену неквалитетну робу, или незадовољавајће услуге.
Једно од основних парава потрошача је и право на здраву животну средину - живот и рад у окружењу које не представља претњу здрављу садашњих и будућих поколења.
Потрошачи имају право и на одговарајуће образовање које ће им помоћи у правилном и поузданом избору производа и услуга и развити свест о одговорностима и основним правима и начинима како се она могу остваривати.
Потрошачи у Србији су још далеко од степена заштите коју имају потрошачи у ЕУ.