18. 07. 2024.

За предати (регистровани) пртљаг, авио-превозилац је одговоран и ако није крив, изузев у случају да пртљаг има недостатак. За пртљаг који није предат (регистрован), авио-превозилац је одговоран само ако је крив.


Авио-превозилац одговоран је за уништење, губитак или оштећење пртљага до 1.131 специјалног права вучења (око 1300 евра).

У случају оштећења предатог (регистрованог) пртљага путник мора поднети жалбу у року од седам дана, а у случају кашњења пртљага у року од 21 дан, с тим што у оба случаја рок почиње да тече од дана кад је пртљаг предат путнику. Ако се рекламација не поднесе у наведеним роковима, тужба против превозника није допуштена, осим у случају преваре са његове стране.

 

Рекламација се подноси писмено и треба да буде уручена или послата у напред наведеним роковима.

Ако се рекламација не поднесе у напред наведеним роковима, тужба против превозника није допуштена, осим у случају преваре са његове стране. Овом конвенцијом није регулисан рок у коме превозник треба да одговори на рекламацију путника и да је реши.


Рок за подношење тужбе за накнаду штете суду износи две године од датума кад је ваздухоплов слетео или је требало да слети.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS