18. 07. 2024.

 

ШТА КАДА ПРОДАВАЦ ПРЕБАЦУЈЕ КРИВИЦУ НА ПОТРОШАЧА?

Купили сте телефон и појавио се недостатак. Уложили сте рекламацију, али продавац је вашу рекламацију одбио, уз напомену да је недостатак настао вашом кривицом. Шта да радите?

 

НОПС САВЕТУЈЕ

Уколико се недостатак појавио у периоду од шест месеци од куповине – претпоставља се да вам је роба продата са недостатком, односно да је продавац тај који треба да докаже да роба није имала недостатак.

Не морате да објашњавате и доказујете да недостатак није настао вашом кривицом. Читав овај поступак доказивања односи се на судски поступак.

Питате се шта вама значи право да не морате да доказујете да је недостатак постојао, када само на суду можете да га остварите?

Искористите предност коју вам Закон о заштити потрошача пружа у овом случају, тако што ћете у непосредном контакту са продавцем показати да сте информисани о својим правима. Немојте бежати од могућности да га упозорите да ћете, уколико не поштује закон, заштиту својих права потражити на суду.

Уколико се недостатак појавио после шест месеци од куповине – у овом случају ви морате да докажете да је роба имала недостатак од почетка.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS