Потрошач пита:
Купио сам соковник непознате робне марке, чија је цена била изузетно повољна у односу на оне реномираних произвођача. У гарантном листу, што сам тек касније видео, пише да је гаранција само годину дана. Да ли трговац има право да обезбеђује купцу сервис само 12 месеци?
Правни тим одговара:
Сходно члану 55. Закона о заштити потрошача „При закључивању уговора о продаји робе и оглашавању поводом продаје, трговац је дужан да се уздржи од употребе израза „гаранција“ и израза с тим значењем, ако по основу уговора о продаји потрошач не стиче више права него из законске одговорности трговца“
Самим тим скраћивање гаранције од стране трговца сматра се кршењем Закона.
Запамтите да гаранција не може да ограничи ваша законска права, па иако се трговац гаранцијом обавезао да ће робу поправити или заменити у року од годину дана, а квар се деси касније – ваше право по закону остаје.