25. 11. 2024.

Преваре путем СМС-а све су учесталије, а последњих дана почеле су да стижу и на телефоне Новосађана. На који начин корисници услуга мобилне телефоније могу да се заштите од таквих врста превара питали смо Национално удружење за заштиту потрошача.

 

"Уплати ми око 8 часова 2.000 динара у Пошти на ПостНет упутницу на име Александар Јелић и број телефона 061/311-62-26." Овако гласи порука која је почела да кружи путем Теленор мобилног оператора. Једна у низу сличних превара, у које Новосађани не верују.

Из Националног удружења за заштиту потрошача кажу да не постоји начин да мобилни оператори буду кажњени, јер их штите уговори које потписују са агенцијама, а чији клијенти шаљу такве поруке. Неколико пута су, како су нам објаснили, покушали да натерају мобилне операторе да зауставе такву врсту преваре, али нису постигли ништа.

Из Теленора кажу да су у току протекле недеље имали једну пријаву СМС преваре на својој мрежи. Према њиховим речима, стално упозоравају кориснике да не одговарају на СМС поруке и не узвраћају позиве, уколико нису сигурни у идентитет оног који позива, јер је највероватније реч о превари. Како су у свом одговору објаснили, уколико сумњиви СМС стиже из Теленор мреже, одмах ће га суспендовати.

 

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS