18. 07. 2024.

Правни саветник у Националној организацији потрошача Србије Марко Драгић, сматра да корисници телефонских бројева у Србији нису довољно заштићени и да би власници телефона требало заједно да делују.



- Требало би се обратити поверенику за заштиту података о личности,  јер телефонски или мобилни оператер не сме да даје ничије податке без пристанка. Оператери су најпре требали да затраже сагласност потрошача, што нису и зато би грађани требали да покрену колективну тужбу против оператера и да се томе стане на крај. То, нажалост, неће заживети код нас још неко време јер се поједини грађани још увек радо одазивају на позиве за разне промоције или се плаше да пријаве ове који их узнемиравају - каже Драгић.

Оно што не би требало да је правило у Србији је то да је сваки корисник броја по аутоматизму уписан у књигу Беле стране или регистар на сајту оператера због чега се дешава да појединце свакодневно позива нека од фирми која је број пронашла баш тамо и што свако мора, не својом кривицом, да се ођави да би био ослобођен досадних оглашивача.

Хрватска има свој бесплатни регистар "Не зови" у који се уписало 29.000 грађана Хрватске који не желе да их трговци контактирају путем телефона или слањем СМС или ММС порука ради рекламе или продаје производа. Овај регистар који је основан у складу са Законом о заштити потрошача Хрватске показао се као добро решење, а и Србија има нешто слично, али ретко ко зна шта и коме треба да се обрати.

Наш највећи оператер фиксне и мобилне телефоније не неплаћује такву услугу и потребно је да власник броја оде лично или позове кол-центар и затражи да његови подаци о адреси и броју не буду доступни, односно да буду изузети из информација. Исто могу да ураде и власници бројева мобилних мрежа слањем бесплатне СМС поруке за пријаву на 6989.

Постоји решење и за оне који су баш досадни или су се намерили на вас. У случају да наш корисник трпи узнемиравање, приговор може да поднесе у било којој пословници Телекома Србија. Приликом пријаве узнемиравања на фиксном или мобилном телефону, потребно је да корисник наведе тачно време успостављене везе или време пријема узнемиравајуће СМС поруке. Код основаних приговора Телеком Србија упозорава корисника који је вршио узнемиравање, а крајња мера је искључење одлазног саобраћаја - кажу у Телекому.


Извор: Телеграф

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS