25. 11. 2024.

Национална организација потрошача је од 2011. године до данас решила 31104 потрошачка приговора, поднела више од 100  прекршајних пријава и иницирала најмање десет поступака за заштиту колективних интереса потрошача.

Незадовољство положајем и заштитом права потрошача расте, па данас, уочи 15. марта, када цео свет обележава овај датум, бројне организације упозоравају да је потребно појачати контроле тржишта и повећати новчане казне за оне који пласирају небезбедну робу. Током прошле године, систем хитног упозоравања на небезбедне производе у ЕУ – „Рапекс” – обавештен је о више од две хиљаде непрехрамбених производа који нису безбедни за употребу. Према мишљењу Европске потрошачке организације БЕУЦ и Европског гласа потрошача АНЕЦ, ово је само врх леденог брега. Број небезбедних производа на тржишту је, сматрају, много већи јер се заједничко тржиште Европске уније не контролише довољно.

Из наведених статистичких података можете да видите на коју робу и услуге потрошачи имају највише приговора, одбијених рекламација трговаца. На сопственим искуствима сте се уверили да је трговцима често дато веће право него што им Закон о заштити потрошача дозвољава. Инспекцијски органи нису у стању да успоставе ред на тржишту. За упоредне анализе квалитета хране, о којима ових дана бруји цела Европа, у Србији нема новца. Потрошачи конзумирају оно што им произвођачи сервирају.

 

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS