25. 11. 2024.

У недељи пред Ускрс продаја хране, пића и ускршње декорације порасла је за 30 одсто, а и број потрошача је већи него обично. У току је ускршњи распуст, а према подацима из туристичких агенција број домаћих туриста који су отпутовали или то планирају, за 15 одсто је већи него лане.


Пролеће је донело богату понуду. У недељи пред Ускрс најтраженија су јаја, јагњетина и риба. Трошкови зависе од прохтева и дубине џепа. Зависно од класе, јаја коштају од шест до 20 динара, боје су између пет и 30, а сличице око 50 динара.
"Можда је мало поскупело, али није ништа страшно", каже једна од муштерија.
Процене појединих грађана су да ће ускршње припреме коштати око 15.000 до 20.000 динара. Већ традиционално, продаја расте дан пред празнике.
"Ове године очекујемо највећи број купаца у четвртак, односно у суботу. У недељи пред Ускрс повећање продаје иде до 30 одсто, а и до 14 одсто више купаца тих дана прође кроз наше радње", истиче Милица Поповић из "Делезе Србија".

Ових дана расте и тражња производа за домаћинство.
"У недељи пред ускршње празнике продаја расте за неких 30 одсто. Најтраженији производи су за ускршњу трпезу, као што су сервиси за ручавање, чаше, есцајг, ускршња декорација. Рачун се повећава за 30 одсто, а ценовни ранг производа варира од неколико стотина динара до 3.000", каже Емилија Стојаковић из "Хоум плуса".

Никица Јовановић из Националне организације потрошача Србије саветује потрошаче да прате акцијске понуде, да се добро информишу преко сајтова и у самим малопродајним објектима.

"Због повећане понуде и потражње биће сигурно и више производа који су на акцији, па у складу са тим потрошачи могу да се определе за куповину и на тај начин уштеде део кућног буџета", објашњава Јовановић.

Велики трговински ланци већ су формирали празничну понуду. Не очекује се мењање цена.



Извор: РТС

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS