25. 11. 2024.

Развој телекомуникационог сектора у Србији један је од најбољих примера исказивања конкурентских предности сва 3 оператора са очигледним погодностима за све кориснике, односно потрошаче. Ценећи све активности које се спроводе у том циљу обрадовала нас је најава свеобухватног тестирања квалитета мобилних мрежа. Посебно у делу који се односи на коначно рангирање чиме се коначно ставља тачка на сваку произвољну тврдњу оператора у коме су сви они најбољи и највећи.

 

 

Почетком године објављени су резултати на сајту http://benchmark.ratel.rs/. У изузетно обимном прегледу може се пронаћи мерење по избору, уз одабир параметара који занима сваког потрошача. Обиман посао пружио нам је детаљне резултате, што је за сваку похвалу.

Али, оно што не видимо јесте основно – коначно рангирање мобилних оператора. Увидом у конкурсну документацију несумњиво је један од резултата и „Рангирање мобилних оператора према освојеном броју поена“. Прецизиније, на страни 12 Конкурсне документације - Достављање резултата benchmarking мерења, а која је јавно доступна наведено је следеће: „Извештај који садржи рангирање мобилних оператора на основу резултата остварених у benchmarking мерењима (остварени број поена за говорну и услугу преноса података, као и укупан број поена који је сваки од мобилних оператора остварио)“. И управо тог коначног збира нема

Увидом у јавно доступне резултате мерења нисмо успели да разумемо који мобилни оператор има крајњи најбољи скор. У маси различитих, свакако потребних, резултата мерења по различитим основама просечан потрошач може пронаћи и више од онога што је очекивао. Да би овај импозантан пројекат заиста имао утицај на комплетно тржиште телекомуникација у нашој земљи свакако је потребно дати коначан суд, како је и предвиђено условима конкурсне документације. Једино на тај начин потрошачи ће моћи поуздано да утврде ко је најбољи, што је суштина сваке независне и објективне анализе.

Очекивали смо да ће РАТЕЛ одговорно завршити посао који је започео и допунити свој извештај на унапред дефинисан начин у циљу даљег развоја тржишта мобилне телефоније. Тиме би се ставила тачка на све слободне формулације које се редовно користе у рекламне сврхе од стране сва 3 оператора мобиле телефоније чиме потрошаче доводе у заблуду у погледу квалитета својих услуга.

Али, из нама непознатих разлога РАТЕЛ одбија да уради оно што треба, чиме постаје бесмислено све што је напред изнето у вези не само заштите потрошача, већ и развоја конкуренције. Просечан потрошач не може да се снађе у мору информација – њему треба само један преглед који ће му на једноставан начин одговорити на питање КО ЈЕ НАЈБОЉИ.


У прилогу одговор РАТЕЛ-а.

 


Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS