НОПС је охрабрен јасним закључком Министарства правде о неопходности враћања колективне заштите потрошача у судски систем.
Шта је колективна заштита
То је повреда законских права више потрошача који су угрожени на исти начин и од стране Истог трговца. Позната и као групна или колективна тужба која омогућава организацијама потрошача да заступају интересе оштећених потрошача пред надлежним судом.
Зашто нам је потребна колективна заштита
Приступ правди чак и у случају повреде права потрошача и претрпљене штете, велика већина потрошача не би тражила правду појединачно, првенствено због трајања и трошкова судског поступка. Оваква ситуација није неправедна само према потрошачима или свим коректним трговцима, већ и посредно охрабрује непоштену пословну праксу.
Област примене
Колективна заштита ефикасно је примењива у бројним ситуацијама попут неисправних производа, неправичних уговорних одредби или заштите приватности података.
Потреба
Према релевантним показатељима већина потрошача одмах би се прикључила свим другима који су оштећени на исти начин и/или претрпели исту штету.
Примери успешне колективне заштите
Током 2010. године, организација потрошача из Шпаније (OCU) покренула је колективну заштиту потрошача против FESCA-Endesa због озбиљних пропуста у испоруци електричне енергије које је довело до потпуног прекида у испоруци услуге за више од 300.000 потрошача. Накнада је укључила попуст од 10% сваком кориснику уз додатну значајну финансијску накнаду од 122 до 300 евра у зависности од дужине нестанка ел. енергије.
Последњи у низу успешних примера колективне заштите потрошача односи се на добро познату аферу у вези лажирања емисије штетних гасова, тзв. dieselgate. Чланице BEUC - а из Белгије, Италије, Португала и Шпаније покренуле су колективну заштиту потрошача у својим земљама у име власника VW аутомобила.