Без обзира на забрињавајуће податке Европске агенције за храну, произвођачки лоби не одустаје од агресивних реклама како би привукао најмлађе купце.
Ни после упозорења Европске агенције за безбедност хране да 68 одсто адолесцената између 10 и 18 година конзумира енергетске напитке, као и 18 одсто деце млађе од 10 година, ниједна европска земља, осим Литваније и Летоније, није ограничила употребу ових производа. Према речима Биљане Борзан, хрватске европарламентарке која се у ЕУ бори за права потрошача, и овог пута за то је крив произвођачки лоби који, објаснила је, не седи скрштених руку.
Овај коментар уследио је после одлуке тамошњег министарства здравља да неће увести забрану продаје енергетских напитака деци, иако је крајем прошле године подржало такву иницијативу. Министарство, наводно, сматра да тренутно не постоји довољно конкретних података на основу којих би била уведена таква мера, као и да је потребно спровести додатна истраживања и да у оквиру прописа о храни не постоји могућност да се ограничи продаја енергетских пића.
Извор: Политика