25. 11. 2024.

Чак 70 одсто грађана ЕУ жали се да им је достава прескупа, а више од 50 одсто не зна шта да чини у случају проблема с доставом.

 

 

Европски парламент постигао је прошле недеље са Већем и Комисијом ЕУ договор о уредби о прекограничној достави пакета, чиме се уводи ред и на овај део тржишта. Како је изјавила хрватска европарламентарка Биљана Борзан, нова правила ће сасвим сигурно донети решења која ће помоћи потрошачима који се баве онлајн трговином.

– После врло тешких преговора имамо договор којим смо постигли много. Нова уредба ће донети транспарентност на тржиште дајући већа овлашћења регулаторним агенцијама. Све цене које не одговарају стварним трошковима доставе биће пријављиване Европској комисији што ће довести до појефтињења доставе – каже Биљана Борзан.

Према њеним речима, на овај начин се уводи ред у једно врло нелогично тржиште где је, на пример, достава у једном смеру била три пута скупља него достава за исту удаљеност у другом смеру.

Када је реч о Хрватској, Борзанова најављује да ће се вероватно у будућности укинути та пракса да слање пакета у мање државе чланице кошта по правилу бар двоструко више него у веће.

– Примери где „Хрватска пошта" наплаћује уручивање малих пакета 4,5 куна биће пријављени комисији, а већ смо добили потврду да оваква пракса не постоји ни у једној држави Европске уније.

Хрватска европарламентарка наглашава да јој је драго што је испред Одбора за унутрашње тржиште и заштиту потрошача успела да испреговара решења за потрошаче јер им је достава најважнији фактор при онлајн куповини.

Према подацима, чак 70 одсто грађана ЕУ се жали да им је достава прескупа, а више од 50 одсто не зна шта да чини у случају проблема с доставом. Зато је уведена обавеза да потрошачу приликом куповине трговац мора навести све облике доставе који су му на располагању и да му понуди поређење цена. Пре куповине потрошач се мора информисати шта да ради у случају проблема на који наиђе приликом доставе пакета.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS