Возачи и сервисери тврде да се аутомобили у Србији све чешће кваре. Открили смо УЗРОК. Због лошег квалитета течног нафтног гаса (ТНГ) у Србији све чешћи су кварови на аутомобилима, тврди неколико сервисера из разних крајева земље који су се јавили "Блицу" независно једни од других.
Како су нам рекли, уређаји за овај енергент све чешће се не могу поправити, па возачи уграђују нове.
Они, као и многи возачи који се у последње време учестало жале, сматрају да квалитет ТНГ не одговара прописаним стандардима и траже од државе да објасни да ли постојећи систем маркирања и контрола које спроводи конзорцијум три приватне компаније гарантује да се на српским пумпама продаје овај енергент из легалних токова. По њиховом мишљењу, постоји разлог за сумњу да није тако, јер је симптоматично да се и нови уређаји на аутомобилима морају заменити већ након 1.000 или 2.000 пређених километара. На њима се наиме налепи прљавштина слична катрану која се не може очистити.
Јован Милановић, један од сервисера, каже да су размере ових кварова на ТНГ уређајима такве да надлежни органи морају да реагују.
- Свакодневно имам бар два до три случаја да људи са атестираним уређајима имају проблема, односно долазе због кварова који углавном не могу да се отклоне. Реч је прљавштини која се таложи на уређају, а која подсећа на катран, која не може да се очисти и због које страда систем, па мора да се угради нов. Возачи су због тога кривили нас сервисере да нисмо добро обавили посао, али пошто је ово постала изузетно честа појава, нас неколико је ангажовало стручњаке који су утврдили да је реч о лошем квалитету енергента.
Како каже Милиновић, очигледно је да се поред легалног гаса на српском тржишту налази и онај из сиве зоне, јер не постоји технички адекватан систем маркирања.
Посао маркирања од 2015. године поверен је конзорцијуму три приватне фирме: “СГС Београд", “Аутентикс" и “Наноинспект".
- Њихов систем маркирања ТНГ примењује се само у Србији, много веће земље одбиле су га јер није поуздан. Постоји технички проблеми код маркирања, па се као ТНГ који је добио атест проглашава онај који има 80 одсто концентрације маркера, а она мора да буде много већа. Постоји могућност да се од стоваришта до пумпе умеша нелегална количина сумњивог квалитета - објашњава Милановић.
Јавну сумњу на квалитет ТНГ у Србији недавно је испољила и компанија “Рено Нисан" као представник бренда “дачија", због великих рекламација купаца “дачије сандеро" са мотором 0,9 и погоном на ТНГ.
- Возила која су рекламирана су технички исправна и сви пријављени недостаци у Србији узроковани су искључиво ниским квалитетом ТНГ. “Рено Нисан Србија", као представник “Дачије", већ је покренуо поступак независне анализе квалитета ТНГ-а. Примарни узрок проблема је присутност непознате супстанце у ТНГ-у која се додаје на локалном тржишту, ствара аномалије и онемогућава рад ТНГ дизни - кажу у “Рено Нисану".
Извор: Блиц