Све учесталије жалбе грађана на нехигијенске услове и нередовне контроле у угоститељским објектима. Удружење потрошача незадовољно надзором.
Недавно тровање седамнаесторо људи у популарној палачинкарници "Кеопс" и епидемија изолованом салмонелом поново су отворили питање безбедности хране и хигијенских услова у угоститељским објектима. Како тврде из удружења потрошача, која су у сталном контакту са грађанима, стиче се утисак да санитарна инпекција контролише објекте тек пошто је штета причињена, а у превентивне прегледе ретко креће.
Из Националне организације потрошача Србије (НОПС) кажу да се њима грађани свакодневно јављају са примедбама на чистоћу престоничких објеката у којима се припрема храна, а да санитарна инспекција није ажурна. Велики проблем са којим се сусреће НОПС у посредовању између грађана и санитарне инспекције је што немају повратне информације о томе да ли су инспектори по пријави предузели одговарајуће мере. Тврде да на одговоре чекају по неколико дана.
Како су за "Новости" рекли из неколико већих ланаца брзе хране у Београду, санитарна инспекција у неке од ресторана није долазила ни по годину дана.
– Радим четири године у истом објекту и за то време инспекција је била свега три четири пута – каже један од запослених у популарном београдском ресторану брзе хране. – Осим редовних санитарних прегледа запослених на шест месеци, које смо у обавези да одрадимо, ретко закуцају на наша врата. С друге стране, ветеринарска инспекција долази чешће.
Према речима Горана Паповића, потребно је да се отклоне црне рупе у Министарству здравља и Министарству пољопривреде. Под хитно треба да се реше питања инспекцијског надзора, што значи да је тржишни инспектор дужан да пријави затечено стање на терену санитарном инспектору.
На питања "Новости" о учесталости контрола санитарне и ветеринарске инспекције из Министарства здравља и Министарства пољопривреде нису одговорили.
Извор: Вечерње новости