Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Позив на бојкот ("Курир", 18.03.2008.)

ПОЗИВ НА БОЈКОТ

НАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЈА ПОТРОШАЧА СРБИЈЕ ПОЗВАЛА ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ ДА КУПОВИНУ СВЕДУ НА МИНИМУМ ЗБОГ ДРАСТИЧНОГ СКОКА ЦЕНА ЖИВОТНИХ НАМИРНИЦА

Удружење за заштиту потрошача позвало је јуче грађане Србије на "минималну куповину", односно десетодневно уздржавање од куповине због таласа неочекиваних поскупљења основних животних намирница.

 

- Бојкот је реакција на талас поскупљења у Србији, који је почео са струјом, путаринама и горивом. Потом су стигле најаве поскупљења хлеба и меса, који ће, према неким проценама, бити скупљи за чак десет одсто. Грађане позивамо да куповину сведу на минимум. У Србији је ово први бојкот, тако да не очекујемо да произведе ефекте као, на пример, у Италији, где је бојкот потрошача натерао произвођаче да снизе цене тестенина. У Грчкој је било и већих последица, па су произвођачи и продавци, пре него што су пристали да снизе цене, бацили око три тоне воћа и поврћа. Циљ је да последице бојкота осете произвођачи и трговци. Они су ту због нас, а не ми због њих - истиче у изјави за Курир Зоран Бошњак из НОПС-а.

Према речима Горана Паповића, председника Покрета потрошача Војводине и иницијатора ове акције, на седници Управног одбора Националне организације потрошача Србије, која обухвата 35 организација, одлучено је да се предлог Војвођана о бојкоту прихвати на нивоу целе земље.

- Угрожена су основна права потрошача, као и Закон о заштити потрошача, Закон о ценама и повеља Уједињених нација. Рачуна се да је потрошачка корпа 28.000, а према нашим рачуницама, она реално износи 50.000 динара. Међутим, без помоћи потрошача, ова акција не може да успе - наглашава Паповић у изјави за Курир.

Момир Лазић, директор Београдске пекарске индустрије и "Класа", каже да нису кориговали цене својих производа већ четири месеца. Према његовим речима, свака акција која подстиче смањење куповине на произвођаче има негативан ефекат, али није могао да прецизира у којој мери ће се овај бојкот одразити на "Клас" и БПИ.

Зоран Пралица, председник Уније пекара, истиче да Удружење потрошача тренутно има пречих и важнијих ствари од замајавања и бављења глупостима као што је позивање на бојкот.

 

"Курир" (18.03.2008.)