26. 04. 2024.

Бојкот обара цене

НАЦИОНАЛНА организација потрошача Србије (НОПС) позвала је грађане на десетодневни бојкот од 17. до 27. марта. Он подразумева уздржавање од куповине производа и услуга, због неконтролисаног раста цена.

 

По угледу на околне државе - Хрватску, Грчку, Италију, где је овакав вид негодовања потрошача против високих цена хране постао већ уобичајен начин „борбе", бојкот, и то десетодневни, у Србији се организује први пут. Реч је о реакцији на талас поскупљења у продавницама, који је започео применом виших ценовника струје и горива.

Потрошачи се позивају да током 10 наредних дана у најмањој могућој мери купују оне производе, који су међу првима поскупели - каже Милић Марковић, председник НОПС. - На тај начин потрошачи ће изаћи из незаштићеног, готово уцењеног положаја, у којем се налазе, а произвођачи и велетрговци добили би праву тржишну меру.

У НОПС подсећају да је у великим трговинама маржа између 15 и 20 одсто, а да је у малим продавницама и до 40 одсто. Таква политика пословања, довела је до тога да просечна породица пазари за четвртину мање основних животних намирница, него, рецимо, пре пола године. Намеће се питање колико још домаћи потрошач може да издржи.

- Неконтролисани раст цена, који држава није адекватно регулисала, директно доводи до лошијег стандарда већине грађана Србије, а државу уводи у тржишни хаос и економску нестабилност - указује Марковић.

Према речима Горана Паповића, председника Удружења потрошача Војводине, циљ је да се произвођачима и трговцима покаже да су потрошачи организована снага у Србији.

ИТАЛИЈА КАО УЗОР

БОЈКОТ потрошача натерао је произвођаче тестенина и пасте у Италији да лане смање цене. У Грчкој је било и већих последица, па су произвођачи и трговци пре него што су смањили цене бацили значајне количине воћа и поврћа. Против високих цена основних намирница побунили су се и у суседној Хрватској, па је то довело до преиспитивања маржи и добављача и трговаца.

"Вечерње новости" (18.03.2008.)

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS