Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

У протеклој години ништа се значајније није променило у сектору заштите потрошача. Највећи изазов за незадовољне купце био је како да у законском року остваре право на решавање рекламација због измењених околности изазваних пандемијом.

Последњих неколико година, а нарочито ове 2020. године, дошло је до значајног пораста промета у електронској трговини. На раст промета свакако је утицао и пораст броја трговаца који се баве интернет трговином, међутим, немали је број оних који овакав вид трговине не обављају у складу са законима, добром трговинском праксом, па чак ни етичким нормама. Раст трговаца који послују „на црно“, посебно је примећен на друштвеним мрежама.

Рекламе за крему против прекомерног знојења "коко ди коко" преплавиле су интернет, а стручњаци упозоравају да је избегавате јер није медицински испитана, а фирма која их продаје није регистрована. О продавцу овог препарата нема основних информација на сајту, иако је то обавезно, према одредбама Закона о заштити потрошача, упозоравају у Националној организацији потрошача Србије (НОПС). Дерматолози упозоравају да коришћење непроверених препарата у пределу пазуха може бити и те како опасно.

Енергетски угрожени купац електричне енергије или природног гаса је купац из категорије домаћинство (самачко или вишечлана породица), које живи у једној стамбеној јединици са једним мерним местом на коме се мери потрошња електричне енергије, односно природног гаса, које троши максималну количину електричне енергије или природног гаса у складу са Уредбом о енергетском купцу.