Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Десет највећих трговинских ланаца у Србији покрива тек нешто више од половине тржишта, при чему је њихова концентрација највећа у великим градовима, док у мањим местима преовлађују локалне трговине. Стога се сви слажу да има места за нове играче, али не и око тога да ли ће повећана конкуренција донети користи овдашњим потрошачима и произвођачима: док једни сматрају да је за мало учешће домаћих производа у великим трговинским ланцима и за високе цене криво картелско понашање, други тврде да је то последица немоћи домаћих произвођача да понуде довољне количине квалитетних производа.

Према статистичким подацима за 2018. годину, Национална организација потрошача Србије евидентирала је 6.586 приговора незадовољних потрошача. Највећи број приговора евидентиран је у Београду, следи Нови Сад па онда сва остала места у Србији.

Година за нама је једна од оних у којој су многи производи и услуге мењале своје цене. Док су неке отишле "небу под облаке", друге су падале и тиме усрећиле потрошаче. Ипак, од свих осцилација, јавност је недвосмислено највише уздрмала цена горива, а ми смо урадили мало истраживање у којем смо пописали шта је то све поскупело, а шта појефтинило у 2018. години.