Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Сведоци смо све већег развоја електронске трговине односно куповине преко интернета, а коју Закон о заштити потрошача препознаје и дефинише као уговоре закључене на даљину. Овакав вид куповине, који је често за потрошаче комфорнији, и у складу са тим колоквијално носи назив "куповина из фотеље", доноси потрошачима и већи обим права. Такође, у ову категорију спадају и уговори закључени ван пословних просторија трговца, односно разне и све учесталије презентације које се обављају по ресторанима, у дому потрошача или неком другом простору који није малопродајни објекат трговца.

Актуелни догађаји указују на то да се проблеми у сектору туризма и угоститељства усложњавају. Питање лиценци за већину агенција и даље није решено, осим за неке које су успеле да обезбеде полисе осигурања, а таквих је изузетно мали број у односу на укупан број агенција. Понуде за осигурање које су појединим, углавном мањим агенцијама, достављене представљају, у овим околностима, огроман намет и без помоћи државе и министарства известан је банкрот већине туристичких агенција.

У оваквом амбијенту, поставља се питање шта ће бити са путницима који поседују ваучере за заменско путовање? Да ли ће успети да га реализују или добију поврат новца? По свој прилици неће.

Обућа, нарочито патике, није нимало јефтина ставка и кад је у кући више деце, спортска обућа мења се као на траци. Судећи по подацима Удружења за заштиту потрошача, најчешће примедбе на квалитет робе односе се на патике, спортске чизме, спринтерице... Тако се деси да се рашију, одлепи ђон, пукну са стране, поцепају после неколико ношења, пропусте воду када не би требало. Следи рекламација, чекање замене или поврата новца. Немају сви, међутим, среће да успешно замене "фалш" робу.

Шта можете да урадите ако нисте задовољни решењем?

Трговац одговара за несаобразност (квар, оштећење) која се појави у року од две године од дана куповине. Није месец дана, није два, а свакако “рок за рекламацију” није шест месеци.