Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

У току данашњег дана већи број потрошача јавио се Националној организацији потрошача Србије (НОПС) и Удружењу за заштиту потрошача (УЗПВ) тврдећи да је компанија Нефа намештај доо, трговац намештајем произведеним у компанији Спилит доо Врање за коју се последњих дана у новинама наводи да је нестала у току ноћи, такође затворила своја представништва за пословање.

Од свих намирница које свакодневно користимо, понуда хлеба се последњих година највише променила. Свака радња и пекара имају десетак врста, од црног до белог брашна. Заштитници потрошача тврде да у Србији постоји само један млин који меље интегрално брашно, тип 1100, тако да је немогуће да тог брашна за црни хлеб има довољно за све.

Црно тржиште туристичких услуга у Србији све више расте и процењује се да 30 одсто оних који нуде услуге, од изнајмљивања апартмана, превоза, водича, раде у сивој зони. Ово није само проблем за туристичке агенције које легално раде, него и за путнике који могу да буду оштећени и остану без могућности да поврате новац или остваре неко друго право. Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција Јута, каже за наш лист да се нелојална конкуренција појављује у више облика.

Први пут је наша земља имала представнике на светском конгресу међународне организације потрошача. Уз учешће више од 400 делегата из преко 90 земаља света имали смо прилику да учествујемо у бројним важним панел дискусијама посвећених различитим темама. Иако је главна тема конгреса била посвећена заштити потрошача у дигиталном свету друге важне теме нашле су своје место током трајања скупа.