30. 04. 2024.

 

Пластична гајба пуна хлеба на поду – последњи окидач. Отишао сам кући, пронашао број санитарне инспекције и пријавио. Осећао сам се никада моћније.

- Добар дан, санитарна инспекција изволите?
– Добар дан, желео бих да пријавим један случај из локалне радње. Наиме, они држе гајбу с хлебом на поду и кроз рупе на њој прашина одлази на хлеб.
– Реците ми која је то радња?
….
– Ваш случај је забележен под бојем … можете звати да се распитате како напредује ваш случај.


Тако је завршен тај разговор. Љубазнију особу нисам чуо ни у кол центрима мобилних оператера. Излазим из собе и задовољно се хвалим тиме што сам савестан грађанин и што помажем инспекцији да ради свој посао. Баба није баш задовољна и гледа ме као да сам порезницима пријавио да комшија има подстанара. Објашњавам јој како то није исто, јер су ови бахати и безобразни и како тај хлеб она купује и даје својим унуцима и унукама. Објашњавам јој и колико то ризично може да буде и она прихвата да сам био у праву што сам их пријавио, мада свакако мисли да сам цинкарош.

Не знам само шта је ту цинкарошки? Нисам позвао инспекцију да бих њима наштетио. Да желим да им нашкодим престао бих да купујем у њиховој радњи. Не, ја хоћу да купујем у тој радњи, али желим да ме они поштују као купца. Једноставно, гајба с хлебом на поду показује да им није нимало стало до купаца, а могу да замислим како им тек магацин изгледа.

Пошто ми је било важно да ја то пријавим, нисам запамтио број свог случаја, како бих звао да проверим. Међутим, занимало ме је колико има грађана попут мене.

– Ми добијамо велики број позива, али они често нису за нас. Људи не знају шта је у надлежности које инспекције, нити имају где да се информишу о томе, па их ми усмеравамо. Што се тиче онога што спада у наш делокруг рада ми у просеку имамо око десетак позива дневно – објашњава ми љубазно некадашња инспекторка.

Каже и да им је нови закон успорио деловање, јер читава процедура од пријаве случаја до изласка инспектора на терен захтева неколико корака. Но, напомиње да они успевају да реше случајеве и да има грађана који су упорни и распитују се шта је урађено. Такође, уколико приликом пријаве оставите своје податке инспектори ће вас обавештавати о томе шта је урађено у поступку, а и ви добијате контакт инспектора.

Дакле, знамо да инспектора има мало, знамо да је немогуће обићи све терене, али знамо и да постоји број који треба позвати и пријавити сваку неправилност. Хлеб на поду није случајна грешка, јер свака особа при здравом разуму зна да му ту није место. Дакле, нисам ја цинкарош, него не подносим безобразлук.

Извор: 24сата

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS