05. 05. 2024.

 

Италијанска потрошачка организација "Алтроконзумо" је урадила тестирање у реалном саобраћају Аудија Q5, на коме је обављена техничка „поправка“ везана за емисију азотних оксида и поништавајућег уређаја. Међутим, потрошачка група је открила да је емисија NOx чак 25 одсто већа у односу на нивое пре „поправке“, извештава Ројтерс.

Као последица овог случаја, Европска потрошачка организација (БЕУК), чији је „Алтроконзумо“ члан, позвала је немачког произвођача аутомобила да компензује штету власницима дизел возила, уз доста оштрих речи.

„Фолксваген оправда надокнаду америчким купцима са аргументом да њихови аутомобили не могу бити тако лако поправљени као у Европи“ рекла је Моник Гојенс, генерална директорка БЕУК-а. „Ово оправдање је без икаквог основа.“ Фолксвагенови представници нису били доступни за коментар, каже се у Ројтерсовом извештају.

Ово би немачке власти могло да стави у прилично компромитујућу позицију. Немачко министарство саобраћаја је прошле године саопштило да неће казнити Фолксваген због скандала, и једноставно ће захтевати од компаније да врати возила „у легалне оквире“. Поређења ради, Фолксваген је остварио договор са америчким властима да власницима дизел модела исплати до 10.000 долара, тако да би то у тоталу у САД требало да буде око 15,3 милијарде зелених новчаница.

Око 2 милиона возила у Немачкој су везана за овај проблем, што је много више од пола милиона у САД. У Европи има око 8,5 милиона возила везана за дизел скандал.

Извор: Вреле гуме

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS