02. 05. 2024.

 

Према истраживању које су спровеле компаније Касперскy Лаб и Б2Б Интернатионал, 44 одсто корисника Интернета у Европи а 49 одсто у свету осећа се угрожено док обавља онлине куповину или врши онлине трансакције.

Чак 38 одсто корисника у Европи признаје би користило онлине системе плаћања чешће, ако би веровали да су заштићени од сајбер превара. Имајући ове ставове у виду, чини се да постоји недостатак поверења потрошача у мере безбедности које предузимају пружаоци услуга онлине плаћања.

Истраживање показује да се 62 одсто корисника у Европи плаши финансијске преваре на интернету, а подаци откривају бројне примере када потрошачи осећају нелагодност. На пример, 34 одсто оних који плаћају на интернету не сматрају заиста безбедним чак ни званичне мобилне апликације, које нуде финансијске компаније и мисле да оне захтевају већу заштиту. Поред тога, 44 одсто корисника признаје да су у неком тренутку процеса плаћања прекинули финансијску операцију и одустали од таквог начина плаћања, јер нису били сигурни у безбедности трансакције.

Ниво заштите од сајбер превара је важан фактор за кориснике, приликом избора е-продавнице или оператора финансијске услуге: 61 одсто испитаника у Европи рекло је да би се увек одлучило за компаније које нуде додатне безбедносне мере за заштиту финансијских података. Штавише, 71 одсто испитаника у Европи очекују да банке, онлајн системи плац́ања и онлајн продавнице заштите њихове рачунаре и мобилне уређаје од финансијских превара.

Истовремено, многи корисници су свесни да морају да спроведу додатне безбедносне мере, поред заштите коју нуде њихови провајдера плаћања. Док 22 одсто корисника пуну одговорност за безбедност финансијских трансакција препушта банкама, а 14 одсто верује да су искључиво сами одговорни, док већина (65 одсто) испитаника сматра да и корисници и банке треба да буду одговорни за заштиту финансијске информације. То сугерише да ће корисници бити вољни да прихвате нове алате из њихових финансијских организација који помажу у подели одговорности и спречавању преваре на мрежи.

"Многи корисници и даље се осећају сигурније када плаћају готовином или користе своје банковне картице на месту продаје, уместо куповине на мрежи преко рачунара или мобилног уређаја, и та уздржаност отежава развој онлајн тржишта плаћања. Да би се охрабрили да почну активније да користе електронске сервисе плаћања, банке, продавнице и онлајн е-паy системи треба да увере кориснике да су безбедни и заштићени од сајбер превараната.

Један од начина је да за плаћање услуге поуде додатне безбедносне кораке, који су посебно дизајнирани за заштиту банкарских трансакција и плац́ања преко интернета или мобилних уређаја од финансијске преваре. Присуство ове додатне заштите омогућава корисницима непосредан и видљив аргумент да ће њихов новац бити сигуран ", каже Росс Хоган , Глобални шеф Фрауд Превентион дивизије компаније Касперскy Лаб.

Извор: Нова економија

 

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS