27. 04. 2024.

 

Саветовалиште за потрошаце у Крагујевцу је за пет месеци рада добило око 700 приговора потрошача на купљену робу, а једна велика трговинска кућа два пута је новчано кажњена јер је одбила да прими рекламацију купца, речено је данас на конференцији за новинаре те организације.

Највише приговора потрошача је на квалитет обуће, пре свега патика, затим на мобилне телефоне, техничку робу, белу технику, гардеробу и делове за аутомобиле, а у порасту су приговори на рад курирских служби.

Потрошачи, како је објашњено, замерају курирским службама што им достављају видно оштећену робу, као и што им купљени производ испоручују испред зграда, а не на адресу становања, иако је та услуга плаћена.

Према речима менаџера Саветовалишта за потрошаче Зорана Николића у Крагујевцу постоје трговци који без обзира на казну, које износе од 300.000 до два милиона динара, одбијају да приме оправдан приговор потрошача.
" Имамо случај једне велике трговинске куће која два пута плаћа казну и одбија да прими рекламацију потрошача на купље производ", рекао је Николић и изразио жаљење што се, како је рекао, велике светске куће, од чијег се доласка очекивало да донесу нека друга правила понашања и да ће поштовати законе, понашају супротно.

Говорећи о новом Закону о заштиту потрошача који 21. септембра ступа на снагу, Николић је рекао да су њиме укинуте судске таксе за потрошачке спорове вредности до 500.000 динара.
" Скраћен је рок за одговор трговца на осам дана, а рок за решавање оправданог приговора је 15 дана, односно 30 уколико је речц о техничкој роби и намештају", рекао је Николић.

Он је додао и да је тржишној инспекцији враћен део битних овлашћења међу којима и поступање по жалбама потрошача, као и поступање у случају колективних интереса потрошача.

Према речима Николића, нов закон предвиђа и да фирме које пружају услуге од општег економског интереса, као што су струја, грејање, вода, гас и слично имају обавезу формирања тела за решавање рекламација потрошача у чијем раду ће учествовати и представници организација за заштиту потрошача евидентираних код ресорног министарства.\

Извор: Танјуг

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS