28. 04. 2024.

 

Уколико се купљени производ поквари у првих шест месеци, потрошач ће моћи да бира да ли жели поправку, замену или повраћај новца.

Од краја јуна, када се очекује да нови закон о заштити потрошача ступи на снагу, потрошачи ће бити боље заштићени јер ће продавци морати да им замене робу за коју се испостави да је шкарт.


Први корак у ограничавању самовоље трговаца је скраћивање рока за одговор на рекламацију са 15 на осам дана.

– Наравно, ако је у питању аутомобил, неће се добијати нов због квара на мигавцу, него због престанка рада неког функционалног дела. Трговци и произвођачи су до сада исти производ слали небројено много пута на поправку уместо да одмах купцу дају нов. Тај закон, чији је предлог припремљен, и то ће уредити, па ће после трећег квара на истом производу у гарантном року купац аутоматски добијати нов – објашњава Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије.

Министар трговине и телекомуникација Расим Љајић каже за “Блиц“ да је најважнија новина у предлогу новог закона о заштити потрошача то што се тржишној инспекцији враћа могућност да кажњава трговце.

– Број могућих прекршаја повећали смо са 50 на 83, а већина се односи на непоштовање рокова. Трговци који не буду испоручивали робу на време или обавестили купца да након потписивање уговора и куповине путем интернета има 14 дана да се предомисли биће кажњени, док ће купци који чекају на испоруку дуже од договореног рока добити право да раскину купопродајни уговор – поручује Расим Љајић.

Новим законом биће забрањено и оглашавање телефоном или мејлом без претходног пристанка потрошача, као и насртљиво понашање трговаца.

– Закон уводи и могућност заштите колективних интереса потрошача. То је важно у случајевима када велики број грађана има исти проблем са, на пример, комуналним предузећима, мобилним, интернет или фиксним оператерима. Али, увели смо и начине вансудског решавања спорова, како бисмо учинили све да грађани не морају да трпе дуге судске процедуре – каже Љајић и додаје да је у Министарству у току оснивање сектора који ће се бавити искључиво заштитом потрошача.

Извор: Блиц

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS