28. 04. 2024.

 

Гас који је током децембра стизао у домаћинства широм наше земље дупло је неквалитетнији него што би требало да буде.

Гас који је током децембра стизао у домаћинства широм наше земље дупло је неквалитетнији него што би требало да буде, показују прве претпоставке Националне организације потрошача Србије. Уместо да однос између домаћег и руског, квалитетнијег гаса, буде један према девет, у домове је стизао енергент много мање енергетске вредности – један према четири.

Ови подаци потрошача показали су да су сумње купаца гаса да су им рачуни знатно већи због лошег квалитета, биле оправдане.

– С обзиром на прве податке у које смо имали увид, саветујемо потрошаче да плате само део рачуна за које верују да није споран, односно онолико колико мисле да су потрошили – каже Горан Паповић, председник НОПС. – Најбоље је да измире претходне рачуне и да подмире просечну потрошњу. Најлошији квалитет гаса, према нашим информацијама, до потрошача је стизао у периоду од 19. до 31. децембра. Управо "Србијагас" има податке о тачним сразмерама нашег и руског гаса, који се испоручивао и они су у обавези да нам у наредних неколико дана доставе те податке.

Како додаје Паповић, мада "Србијагас" испоручује плави енергент, према Закону о заштити потрошача, за квалитет гаса који стиже у домаћинства одговорни су – посредници.

– Нас не треба да интересује интерни договор између "Србијагаса" и трговаца који тај гас препродају грађанима – истиче Паповић.

– И трговци сносе одговорност за квалитет енергента који смо добијали уочи Нове године.

Рекламације
Сваки други потрошач струје који се на шалтерима дистрибуција пожалио на децембарски рачун био је у праву. Директор "ЕПС снабдевање" Жељко Марковић рекао је у уторак да је пристигло 47.000 рекламација, да су све обрађене и да је око 50 одсто притужби уважено. Марковић је рекао да се очитавање струјомера завршава у среду, као и да не очекује проблеме са јануарским рачунима.

Извор: Вечерње новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS