28. 04. 2024.

 

До краја јануара знаће се да ли су биле оправдане жалбе грађана на увећане децембарске рачуне за струју, рекао је за РТС први човек ЕПС-а Александар Обрадовић. Решење је увођење дигиталних бројила на којима би се даљински очитавала потрошња струје јер би тако грешке људског фактора биле избегнуте, истакао је Обрадовић.

Генерални директор ЕПС-а Александар Обрадовић поновио је да то јавно предузеће неће грађанима наплатити ниједан киловат електричне енергије који није испоручило и најавио да ће се до краја јануара знати да ли су жалбе грађана на увећане рачуне за струју из децембра 2013. биле оправдане.
Обрадовић је у емисији "Око економије" на РТС-у рекао да је ЕПС већ предузео мере да се испита оправданост жалби грађана на увећане децембарске рачуне за струју и наложио смену осам директора у ланцу одговорности у процесу очитавања и издавања рачуна.

У том јавном предузећу се тренутно решава око 42.000 пристиглих рекламација, а ЕПС у просеку има месечно 24.000 рекламација на издатих око 3,5 милиона рачуна, што је превише иако је тачост очитавања у просеку изнад 99,6 одсто, навео је Обрадовић. Он је додао да је један од разлога рекламација и застарелост бројила.

ЕПС зна да је решење увођење дигиталних бројила, на којима би се даљински очитавала потрошња струје и тако би грешке људског фактора биле избегнуте, рекао је Обрадовић.

"У протеклих осам година ЕПС је дао шест милијарди евра грађанству и привреди, а модернизација тог јавног предузећа коштала би око милијарду евра", навео је Обрадовић.

Обрадовић није желео да коментарише захтеве синдиката ЕПС-а који прете штрајком ако не буду испуњени њихови захтеви за стварање неопходних услова и средстава за рад, за укључивање у радну групу која ће се бавити изменама закона о раду, о стечају и приватизацији, као и исплаћена позајмица и изузеће од наплате солидарног пореза. Напоменуо је да ће одлуку о томе донети до краја недеље у сарадњи са министарком енергетике Зораном Михајловић.

Председник Националне организације за заштиту потрошача (НОПС) Горан Паповић подсетио је да је та организација годинама упозоравала на неправилности и пропусте у наплати електричне енергије, и поновио да је један од проблема то што велики број од око три милиона бројила у Србији није баждарен, па постоји сумња у њихову тачност и исправност.

Паповић је подсетио и на случај када је један наш суграђанин добио децембарски рачун од 24 милиона динара за утрошену струју, што је немогуће.

Коментаришући жалбе на увећане децембарске рачуне за гас, Паповић је навео да је око 200.000 корисника у Србији добило увећане рачуне за гас за децембар прошле године, при чему је индикативно да је последњих пет дана прошле године енормно повећана потрошња гаса, на шта су се многи грађани жалили.

Паповић је напоменуо да НОПС нема приступ мерним станицама да би испитао калоријску вредност гаса, на шта су се грађани такође жалили, и најавио да ће та организација од "Србијагаса" затражити податке о квалитету испорученог гаса у децембру.

Извор: РТС

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS