28. 04. 2024.

 

Доношењем новог правилника о декларисању, сви произвођачи сокова и безалкохолних напитака имају могућност да на амбалажи истичу примамљиве слике воћа, чак и када је удео воћа у производу изузетно низак. Нови правилник има за циљ да потрошачима пружи праве информације, кажу надлежни.

Нови правилник о декларисању, означавању и рекламирању хране унео је доста новина, али и забуна на тржишту. Сада ће сви произвођачи сокова и безалкохолних напитака имати могућности да на амбалажи истичу примамљиве слике воћа, чак и када је удео воћа у производу изузетно низак.

До сада су на овај начин могли да се рекламирају само воћни сокови и нектари, најквалитетнији у овој категорији производа. Доношење правилника, кажу надлежни, има за циљ да потрошачима пружи праве информације о саставу, својству и пореклу производа.

Сада ће сви морати да читају декларацију, чак и они који то до сада нису радили, како би у ствари знали шта купују. Слика воћа на амбалажи више није гарант да сок садржи висок проценат воћног садржаја.

"Потрошачима је у овом тренутку битно нагласити да морају да се одрекну своје старе навике и да мисле да амбалажа која има слику воћа – представља воћни сок", каже Горан Паповић из Националне службе потрошача.

Да бисте то прочитали морате добро да видите то што је написано. Правилником о декларисању, означавању и рекламирању хране предвиђено је да декларације морају бити читке. Произвођачи напомињу да је нови правилник у складу са нормама ЕУ и да су такве декларације на амбалажи уобичајене.

Заиста је важно да држава одигра своју улогу у овоме и да преконтролише производе који се износе на тржиште, како би се утврдило да ли они заиста имају онолико воћа колико пише у декларацији, каже Милица Стефановић из "Кока-Коле".

Спровођење правилника обезбедиће слободно кретање робе произвођачима из Србије, али и онима који желе да своје производе пласирају у нашој земљи.

Бранислав Ракетић из Министарства пољопривреде каже да ће допринети и ефикаснијем управљању ризиком од хране по здравље људи, ако је храна добро означена, исправно, у складу са правилником, омогућиће да се лакше, односно брже опозове, повуче из промета, да тачно знамо о ком се производу ради.

Од овог правилника, сматрају надлежни, првенствено би потрошачи требало да имају корист. Напомињу да када купујете, важно је да упоредите сличне производе, њихов састав, проценте воћа, шећера и бирате најквалитетнији.

Извор: РТС

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS