02. 05. 2024.

 

 

17 грозних манипулација којима сте изложени сваког дана чим уђете у супермаркет…

  • Колица су превелика

Колица су измишљена 1938. године и тада су била много мања него данас. Али она нису случајно таква. Празна колица ће вас подсвесно натерати да купујете више и потрошите више!

  • Манипулишу бојама како бисте помислили на распродаје

Боје су веома моћне а њихов утицај на вас је огроман. Тако су продавнице успеле да црвену повежу са распродајама и скоро па нећете моћи да се удржите када је видите.

  • Постављају воће на улаз у радњу

У већини продавница су воће и поврће на самом улазу. Здрава храна, јарке боје и мириси доказано повећавају потрошњу.

  • Намерно компликују цене

Неке ствари су запаковане, неке се продају на кило, а неке на комад. То намерно раде да бисте теже упоредили цене.

  • Погледајте како је поврће поређано

Поређано је тако да помислите да само што је убрано и да је врло свеже. А није!

  • Ту је и цвеће

Обично се налази на улазу у радњу и продавнице тако желе да вас опусте како бисте се осетили као код куће. А то значи да ћете и опуштено трошити.

  • Они желе да огладните

Зато ће се кроз продавницу осећати мирис свежег хлеба из пекаре. Када сте гладни све вам се једе и све желите да купите.

  • Терају вас да ходате

Важне намирнице попут хлеба и меса су увек на крају продавнице. Тако ћете морати да прођете поред многих производа и останете дуже у продавници.

  • Мислите да идете брзо, али…

Али не идете! Неке продавнице ће намерно поставити мање плочице на одељењу скупе робе. Ваш мозак региструје звук који праве колица. Због мањих плочица ћете мислити да идете брзо, а заправо ћете ићи спорије и дуже гледати у полице са скупим стварима. Језиво!

  • Ходате на лево

Велика већина продавница је направљена тако да ходате са десна где је улаз на лево где је излаз. Ни то није случајно пошто људи по правилу купују ствари са десних полица.

  • Манипулишу децом

Скупе ствари, попут жвака и чоколадица, се налазе на висини дечијих очију. Као и поред касе када се већ мало унервозе па ћете им нешто купити само да бисте их смирили.

  • Мислите да је јефтино али није

Већина људи је у журби и купиће ствари које су истакнуте као повољне. Али оне често уопште нису повољне, само људи немају времена да провере.

  • А што добро иде заједно

Они ће намерно поставити заједно неке производе. Рецимо пиво и чипс. Па како да их не купите када тако добро иду заједно .

  • Месо и риба се продају испред белих зидова

Тако изгледају свежије

  • Поново те боје

Неке боје ће утицати на ваше стање свести. Рецимо топле боје ће учинити да више размишљате. О томе шта ћете купити, јасно. Зато ће управо у те боје офарбати зидове у делу радње где би волели да проведете нешто више времена. Такође, додаће посебне лампе да би поврће изгледало зеленије.

  • А ту је и музика

Рецимо француска музика у делу за вина која асоцира на скупа вина и путовање.

  • И за крај награда

Наградите себе добром куповином једне скупе чоколаде која само на вас чека на пулту код касе. Пријатно!

Извор: Домино

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS