03. 05. 2024.

 

Поново су грађани преварени. Опет је једна агенција у Новом Саду отворила своја врата, продавала аранжмане, а онда нестала с парама. Од целог летовања, остала замандаљена врата.



Све је било у реду, сведоче преварени грађани: љубазни радници, пријатни разговори, велики попусти. Пријатно уређен пословни простор.

Да ли су то довољни разлози да некој агенцији, за коју никада нисте чули, поверите свој новац и, на крају крајева, своје украдене лепе успомене са годишњег одмора које су замењене нервирањем и то код куће, уместо на мору?

Шта је најбоље да урадите да бисте имали летовање онакво какво сте желели?

1. Проверите агенцију у АПР

Претрагом података по имену, сазнаћете све податке о агенцији, када је основана, колики јој је оснивачки капитал, да ли је активна. Уз то, сазнаћете и важне податке као што су матични број или ПИБ.

Ове потоње податке забележите да бисте могли да

2. Проверите да ли је случајно блокирана

На веб-сајту Народне банке Србије, претражите дужнике у списку принудне наплате. Довољно је да унесете или матични број или ПИБ предузећа.

3. Проверите у JУТИ

На веб сајту Националне организације туристичких агенција, JУТА, проверите да ли је агенција чланица. Чланица може бити само лиценцирана агенција. Добијање лиценце је скупо и захтева испуњавање низа критеријума да би једна туристичка агенција добила лиценцу.

4. Гуглајте

Прво гуглајте саму агенцију. Изненадићете се колико ћете наћи форума или блогова где су људи бележили своје коментаре о агенцији, или путовању. Склапајте коцкице.

Ако је све у реду с одабраном агенцијом, и пронашли сте одговарајући аранжман, гуглајте и тај туристички објекат, односно, то место. Наићи ћете на јако пуно домаћих и страних сајтова где турсити оцењују услугу, смештај, плаће, додатни садржај вашег хотела или жељене дестинације.

Ако урадите ових неколико корака, који ће вам одузети само један дан, обезбедићете себи мирних 10 или 12 дана толико потребног годишњег одмора.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS