Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Резултати анкетирања потрошача

Недавно спроведено истраживање од стране чланова Организације потрошача Крагујевца имало је за циљ стварање реалне слике о просечном крагујевачком (српском) потрошачу.

С обзиром да се за Крагујевац по свим параметрима може рећи да је типичан српски град, ови подаци могу се сматрати и као стање просечног српског потрошача.

 

Оно што највише забрињава јесте податак да чак 91,8% испитаних сматра да трговине зарачунавају превисоке марже. Поражавајуће, медјутим, делује став готово 97% потрошача који су мишљења да су за многе људе цене превисоке.

Посматрајући рекламу као извор информација сматра чак 2/3 испитаника, док 93,3% тврди да оглашивачи морају бити фер/коректни према потрошачима.

Док је за похвалу висок проценат оних који обрате пажњу на рок употребе производа - готово 80%, забрињава податак да више од 70% не верује подацима на декларацији.

На самом крају смо дошли до реалности која се тиче одрживог развоја - тек 8,7% анкетираних потрошача је знало одговор на три главна аспекта одрживог развоја.

Представљени резултати послужиће за стварање својеврсне базе података на основу којих ће НОПС, са својим чланицама, креирати своју стратегију развоја заштите потрошача у Србији.

Поред тога, ови драгоцени подаци могу послужити свима који су искрено заинтересовани за побољшање положаја потрошача на српском тржишту.

 

Број испитаних: 404

Место: Рода центар Крагујевац

Финансијска подршка: Градска управа за привреду

преузмите комплетан извештај