Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Да ли је помодарство закуцало и на наша врата?

Мода не познаје границе, па се тако најпознатији светски брендови могу наћи и у нашој земљи. Међутим, за брендирану ташну или ципеле морамо да издвојимо и неколико стотина евра. Низак стандард грађана, само је један од разлога великог броја копија одеће и обуће. Колико је то исплативо и да ли потрошачи имају права на рекламацију, проверавали смо у Удружењу за заштиту потрошача Војводине.

Да ли је помодарство закуцало и на наша врата? Све чешће видимо на улици гардеробу познатих брендова, али питање је - где се та роба купује?

У последњих неколико месеци, друштвене мреже преплављене су трговцима који продају робу по знатно нижим ценама, него што се она може наћи у продавницама. У понуди је све, од патика, ташни, фармерица, па до чак парфема, а један од главних разлога куповине јесте слаба потрошачка моћ грађана.

"Дефинитивно је потрошачима цена на првом месту, када је у питању избор да ли ће купити одређену робу. Дакле они се искључиво руководе ценом, бирају оно што је за њих јефтиније и повољније а квалитет негде долази на другом и трећем месту. И оно што је битно да се напомене је да се у тим ситуацијама када се роба купује од не регистрованих продаваца, дакле на пијацама или преко друштвених мрежа, они немају право на рекламацију у складу са законом", рекао је Младен Алфировић, Удружење за заштиту потрошача Војводине.

У последње четири године примљено је преко 4.000 пријава на робу разних брендова. Потрошачима оригиналност није битна, док им највећи проблем представља квалитет робе, која нема гаранцију.

Извор: РТВ