07. 05. 2024.

Обавештавамо цењене потрошаче да је правни тим Националне организације потрошача Србије (НОПС), од Народне банке Србије (НБС), прибавио аутентично тумачење Одлуке о основним критеријумима бонус малус система, који се примењује при обрачунавању премије осигурања од аутоодговорности.

Супротно пословној пракси осигуравајућих кућа, а коју подржава и Удружење осигуравача, друштва за осигурање имају право да осигуранику наплате увећану премију осигурања само у случајевима када је у претходном периоду изазвао саобраћајну незгоду, а не и у случајевима ако се из полисе од аутоодговорности осигураника наплатило неко треће лице, а да при томе осигураник није скривио предметну незгоду. Како то изгледа на примеру из праксе?

Уколико неко лице учествује у саобраћајној незгоди за коју није одговорно, а из полисе аутоодговрности тог лица се наплати сувозач (на шта има право), друштво за осигурање ће наведеном лицу увећати премију осигурања за следећу годину само на основу чињенице да је том лицу активирана полиса, што је како смо навели, противзаконито с обзиром на чињеницу да то лице није изазвало саобраћајну незгоду.

Након увећања цена обавезног осигурања за 45%, за које такође сматрамо да је било неоправдано, описани метод обрачуна премије обавезног осигурања представља нови атак на осиромашени кућни буџет грађана Србије.

Према нашим сазнањима, већина друштава за осигурање годинама уназад погрешно примењује малус систем и на описан начин стиче материјалну добит без правног основа.

Овом приликом позивамо заинтересована лица, која сматрају да су оштећена и обесправљена у наведеним ситуацијама од стране друштава за осигурање, да нам се јаве ради заштите својих права.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS