02. 05. 2024.

Последњих месеци Удружење за заштиту потрошача Војводине бележи повећање броја приговора потрошача који се односе на квалитет познатих модних светских брендова, а које у Србији заступа наведена компанија.

Списак брендова се може погледати на интернет страници http://fashioncompany.rs/brendovi.

Само повећање броја приговора можда не би представљало толики проблем, да са наведеном компанијом постоји било каква комуникација (осим путем суда).

Стање у овој области је и даље далеко од идеалног, проблеми и даље постоје, али мишљења смо да су наш вишегодишњи труд и на десетине судских поступака утицали на промену свести великог броја трговаца, тако да почињу да схватају значај заштите потрошача и чињеницу да се добар глас далеко чује, а лош још даље.

Верујемо да су то разлози због којих је са великим бројем трговаца успостављена директна комуникација, како би се оправдани приговори потрошача решавали брже и без додатних трошкова, а коју праксу снажно подржавамо и овим путем им се јавно захваљујемо.

Међутим, проблеми у комуникацији са фирмом „Fashion company“ су толики да не можемо а да се не запитамо како је могуће да компанија која заступа тако познате светске брендове није у стању да препозна значај „доброг и лошег гласа“. Посебно забрињава осионост и бахатост запослених, почев од малопродајних објеката па до топ менаџмента. Већина дописа нашег правног тима усмерених на покушај мирног решавања спора остаје без одговора, док се готово сваки покушај обраћања путем телефона завршава са изјавом „да их можемо тужити“.

Потрошачи у Србији не могу и не желе да проблеме са одећом и обућом познатих брендова решавају путем суда. Убеђени смо да је такав начин решавања потрошачких спорова готово незамислив у било којој другој држави где се продају наведени брендови. Србија неће и не сме бити изузетак.

Због свега наведеног, молимо запослене из наведене компаније да овај јавни апел не схвате погрешно и не тумаче га као нарушавања пословног угледа већ као последњи покушај да коначно схвате да ми представљамо и заступамо све њихове купце, и оне које издвајају целу просечну плату за комад гардеробе из њихове понуде и оне којима је такав трошак безначајан. Задовољство, и једних и других, је императив сваке добре пословне праксе, па желимо да верујемо да се проблеми са потрошачима убудуће неће решавати путем суда и да нећемо доћи у ситуацију да о свим наведеним околностима тражимо мишљење компанија чије брендове заступате.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS