20. 04. 2024.

 

Потрошачко поверење у Србији и земљама региона међу најнижим је у свету, у време када поверење на глобалном нивоу расте, захваљујући изласку водећих економија Северне Америке и Европе из рецесије, што је довело до пораста оптимизма око запошљавања широм света.


Индекс глобалног потрошачког поверења, ког израчунава међународна истраживачка компанија "Нилсен" (Ниелсен), порастао је у другом кварталу један поен на 97 поена, након што је у претходна три месеца увећан два поена, забележивши највиши резултат од првог тромесечја 2007, преноси Ројтерс.

Индекс је у Србији ослабио један поен на 51 поен, у Хрватској порастао пет поена на 50 поена, у Словенији један поен на 49 поена.

У анкети у којој је учествовало више од 30.000 потрошача из 60 земаља, поверење је највише у Индији (128 поена), затим следе Индонезија (123 поена), Филипини (120 поена), Кина (11 поена) и Уједињени Арапски Емирати (109 поена).

Најмање оптимистичне земље су Португалија (48 поена), затим Словенија, Хрватска, Италија (51) и Србија.

"Нилсенов" индекс потрошачког поверења мери мишљење грађана о локалним приликама за запошљавање, личним финансијама и намерама за потрошњу. Ниво поверења потрошача изнад 100 поена указује на оптимизам, а испод 100 поена на песимизам.

По регионима, највећи раст од три поена на 103 поена забележила је Северна Америка, затим следи Европа, где је поверење порасло два поена на 77 поена. Поверење је ипак било највише у азијско-пацифичком региону, где је мировало на 106 поена.

Потрошачко поверење порасло је четири поена на 104 у САД, три поена на 90 у Британији и један поен на 60 у Француској, док је, са друге стране, пало осам поена на 73 у Јапану и три поена на 96 у Немачкој. У Кини је поверење мировало на 111 поена.

Укупно потрошачко поверење порасло је на 52 одсто испитаних тржишта, у односу на 60 одсто из првог квартала, наводи "Нилсен".

Извор: Блиц

 

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS