19. 04. 2024.

У извештају Центра је наведено је да је број приговора за 9,3 одсто већи него у истом периоду 2010. године.

На рад осигуравајућих компанија упућена су 173 приговора, 22 на рад лизинг кућа и два на друштва за управљање приватним пензијским фондовима.

Од укупног броја упућених приговора на рад финансијских институција поступање је завршено у 82 одсто случајева, од чега се 59 односи на неосноване, а 41 одсто на основане приговоре.

Највећи број приговора на банке односи се на кредите - 54,3 одсто, текуће рачуне - 18,8 одсто и платне картице - 17,7 одсто. Највише приговора - 38,8 одсто, упућено је на рад четири банке, али није наведено које.

Грађани су се највише жалили на повећање каматне стопе, односно банкарске марже на стамбене кредите у отплати као и на необавештавање и непотпуне информције о разлозима повећања камате.

Чест разлог приговора било је неблаговремено обавештавање јемаца о неизмиреним обавезама дужника, као и немогућност замене јемаца.

Већи број приговора односио се на проблеме при превременој отплати кредита, затим обрачун камате на дуг по кредитној картици и необавештавање о накнади и наплаћивању накнаде за одржавање рачуна иако нису активни.

Центар за кориснике финансијских услуга је од почетка године до краја септембра заказао 144 медијације на основу пристиглих приговора, што је 1,4 пута више него у истом периоду прошле године. Од укупног броја медијација поступак је окончан у 117 случајева, при чему је у 39 одсто завршених медијација постигнут споразум измедју финансијских институција у њихових клијента.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS