Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Шта потрошачи треба да знају при рекламацији робе

У Србији почиње кампања о правима потрошача "Да куповина буде милина", чији је циљ едукација потрошача о правима како би им куповина била олакшана. Поступак рекламације је највећи проблем за потрошаче, јер трговци често не поштују законски предвеђен рок, кажу у Министарству трговине.

Подаци показују да се потрошачи Србије најчешће жале – на обућу око 22 одсто, на белу технику 12 одсто, на одећу осам одсто, а на намештај се жали пет одсто потрошача.

Министарство трговине, туризма и телекомуникација уочило је да је највећи проблем за потрошаче поступак рекламације, јер трговци често не поштују законски рок за одоговарање на рекламацију.

"Трговац има обавезу да у року од осам дана од дана подношења рекламације одговори потрошачу да ли је она основана. Ако је основана, он исто тако има обавезу да у року од 15 дана реши рекламацију, односно 30 дана за техничку робу", истиче в. д. помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација задужена за Сектор за заштиту потрошача Вишња Ракић.

Министарство потрошаче упућује на Удружење за заштиту потрошача, које је потрошачу прва контактна тачка уколико је незадовољан трговцем.

"Уколико Удружење не може да реши проблем, онда потрошач подноси пријаву тржишној инспекцији која константује чињенично стање. Уколико се установи неправилност, подноси се пријава за прекршаје и то је после у надлежности суда", напомиње Вишња Ракић.

У сусрет Светском дану потрошача, који је 15. марта, Министарство трговине, туризма и телекомуникација започело је кампању "Да куповина буде милина" која ће трајати од 11. до 22. марта. У току кампање у целој Србији биће организоване трибине и окугли столови са циљем да се потрошачи едукују о њиховим правима.

Ресорно министарство је организовало 20 обука у 2018. години које су се односиле како на трговце, тако и на потрошаче.

"Трудили смо се максимално да трговцима приближимо проблем потрошача. Оно на основу чега ми долазимо су подаци које добијамо од Националног регистра потрошачких приговора", каже Ракић.

Национални регистар је потрошачима доступан од децембра 2018. године, али је за ову годину извршена надоградња која је много лакша за потрошаче, а циљ Министарства је да тај национални регистар приближи потрошачима.

Извор: РТС