19. 04. 2024.

Handy (Хенди-Тел доо) је прва компанија за коју постоје докази да је извршила грубо кршење новог Закона о заштити потрошача, и то у домену права потрошача на одлуку о врсти решавања рекламације. Тржишна инспекција је обавештена и поступа према пријави.

По новом ЗЗП, уређен је део који се односи на рекламације потрошача на купљену робу. Наиме, купац је тај који бира како жели да његова рекламација буде решена: а) оправком, б) заменом, ц) умењењем цене или д) повратом новца, односно, раскидом уговора.

Међутим, Хенди има своје решење: Упитником који потрошач пријављује рекламацију и и изражава своју вољу за врстом решења, већ првом ставком, онемогућава потрошачу да направи избор: два потпуно различита начина решавања рекламације, оправка и замена, стављене су на исто место, чиме је је потрошачко право потпуно обесмишљено!

 


И раније је велики број притужби потрошача стизао до нас баш на рачун Хендија, те је тако доспео и на „Црну листу” трговаца који не испуњавају или отежано испуњавају потрошачка права.

Потрошачима скрећемо пажњу да пажљиво читају оно што потписују и попуњавају, а посебно им скрећемо пажњу на право доношења личне одлуке о решењу рекламације у првих 6 месеци, важи за сву робу купљену од дана примене новог ЗЗП, 22. септембра 2014.

И, запамтите: на формулару који морате попунити приликом рекламације, врсте решавања рекламације морају бити строго одвојене, како бисте могли да бирате једну од 4 опције. Јер, веома лако, неки несавесни трговац може да споји или изостави неки од начина.

Уколико наиђете на сличан проблем, јавите се нама.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS