среда октобар 17 , 2018

Ускоро уз помоћ телефона све о пореклу производа

Потрошачи у Србији ће ускоро имати могућност да мобилним телефонима очитају тагове на намирницама.

 

 


Тако ће на једноставан и брз начин добити информације о томе како су произведене, од каквих сировина, каквог су порекла и како су доспеле до рафова.

Систем заснован на савременој идентификационој технологији који ће умногоме допринети безбедности хране на нашем тржишту и сигурности купаца тренутно се тестира у компанијама "Здраво органик" у Селенчи, "Здраво продукт" у Сомбору и "Сунцокрет" у Хајдукову, а део је иновативног пројекта новосадског Креативног едукативног центра (КЕЦ) и Центра за органску производњу Селенча (ЦОПС).

Пројекат "Употреба савремених идентификационих технологија у процесу праћења производа" подржава Развојна агенција Србије, а осим потрошачима, биће значајан и за органске произвођаче, оне у процесу конверзије и конвенционалне, који желе да унапреде производњу и позицију на тржишту, саопштено је из ЦОПС-а.

Модел који се за сада примењује, односно тестира у прерађивачким погонима органске хране три поменуте компаније представљаће за потрошаче једноставан начин да приликом куповине добију што више информација о намирницама, за сада органским производима, од њиховог узгоја до испоруке.

У оквиру тестирања примењује се РФИД технологија, то јест идентификација радио фреквенцијом, уз систем очитавања РФИД тагова којим би били обележени производи на улазу у систем, а на коме би се налазиле све релевантне информације о самом производу и третману који је претходио. На производ би били стављани НФЦ тагови који на себи имају и QР код, који купци могу очитавати уз помоћ мобилног телефона.

Тако развијени модел система примене идентификационих технологија у сврху праћења треба да омогући унапређење следљивости производа кроз цео производни и прерадни циклус и повећану ефикасност рада и оптимизацију логистичких процеса, наглашвају у пројектном тиму КЕЦ-а.

У оквиру пројекта већ је реализовано истраживање потрошача и њихових ставова о доступности информација о квалитету и пореклу тих намирница, те спремности на употребу савремених идентификационих технологија. Учествовало је 200 испитаника, од којих је 35,7 одсто рекло да купује органске производе, 49,7 одсто да их пазари понекад, а 14 одсто никако.

На питање да ли тренутна понуда органских производа даје довољно информација о пореклу, саставу и начину узгоја органских производа, више од пловине испитаника је одговорило да се не слаже с тим у потпуности или делимично.

Такође, 66 одсто испитаника је одговорило да је скептично по питању ознаке "органско", а 31 одсто да делимчно сумњају у означавање.

Истраживање је показало да купци и сами препознају значај доступности информација о производима који им се нуде и да им је у већој мери важно да буду информисани о сваком кораку у процесу производње.

 

Извор: Нова економија

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...