Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Забрањена реклама "без ГМО" за јаја

Меркатор у реклами истичу да су јаја њихове (односно Агрокорове) робне марке "К плус", без ГМО, али им је то сада Ветеринарска инспекција забранила.

 


Ветеринарски инспектори били су у контроли и донели одлуку да се повуче рекламирање путем средстава јавног информисања као и са билборда, речено је за "Вечерње новости" у Министарству пољопривреде.
Та реакција инспектора уследила је пошто се недавно појавила реклама да су то прва јаја на нашем тржишту са сертификатом "Дунав соје" који гарантује да је производ без ГМО.

Како у Србији закон о ГМО предвиђа да ниједан модификовани живи организам као ни производ од ГМО не може да се продаје, односно гаји у комерцијалне сврхе, подразумева се да је сва роба у нашој земљи без ГМО.

Значи, није нетачно да су јаја без ГМО, као и да прва имају тај сертификат, већ је то "забрањено наглашавати".

У Министарству пољопривреде сматрају да се рекламирањем "купци могу довести у заблуду да сви други производи који су исте садржине могу да садрже ГМО", јер није назначено другачије.

Они ту ознаку не могу да користе као своју предност јер, како кажу у Министарству, декларисање хране мора да се обавља на начин којим се не обмањује купац, мада се овде лаички не види да обмана заиста и постоји.

Више нам изгледа као кад би произвођачу ципела забранили да их рекламира као удобне, јер би то могло да значи да постоје и неудобне ципеле других произвођача.

Оваквом одлуком доводи се у питање и смисао постојања сертификата "БЕЗ ГМО" у Србији, какав је и сертификат међународног удружења Дунав Соја.

 

Извор: Мондо