понедељак октобар 23 , 2017

И лажним попустима маме купце

 

У време летњих распродаја, које ових дана износе и до 70 одсто, треба бити опрезан приликом куповине. Пазити на прелепљене цене. Прво увећају вредност на етикети, а онда урачунају снижење.


ВРЕМЕ је за шопинг, јер су у јеку велика летња снижења. "Крпице" за топле дане сада су јефтиније од 20 до чак 70 одсто, а сви они који желе да обнове летњу гардеробу треба да знају да се могу наћи модели у свим жељеним величинама. Међутим, из удружења потрошача стижу упозорења да би требало отворити четворе очи, јер поједини трговци користе период распродаја како би лажним попустима намамили купце.
Излози скоро свих бутика су ових дана излепљени натписима о сезонским распродајама. Гужве у радњама су велике, посебно викендом. Мајице, зависно од бренда, могу да се купе и за 400, фармерке већ за 1.000, а кошуље за 800 динара. Хаљине се сада нуде и за 800 динара, мада у популарним бутицима стају од 2.500 до 5.000 динара.

Ипак, не треба хрлити и слепо веровати рекламама о огромним попустима.

- Привукао ме је натпис о великом снижењу у једној радњи - прича нам Београђанка Ивана Милосављевић. - Изабрала сам хаљину чија је цена наводно 50 одсто повољнија. Била је исписана цена од 3.300 динара, па сам је купила за 1.600. Мислила сам да сам добро прошла, све док на етикети нисам видела прелепљене цене. Њена цена је у почетку била 2.400, па је налепљена нова од 3.300 динара, да би оправдали снижење од 50 одсто. Право снижење је, у ствари, износило 30 одсто, а не 50 одсто, како су рекламирали.

На несавесне трговце упозоравају и удружења потрошача. Како тврди Петар Богосављевић из Покрета потрошача, није неуобичајено да трговци злоупотребе снижења, а тако и поверење купаца.

- Имали смо разне притужбе потрошача - каже Богосављевић. - Осим што су понекад снижења већа у излогу него на каси, дешава се да трговац рекламира одређене попусте, а купац схвати да су те погодности само за одређене моделе или бројеве. Све то је довођење потрошача у заблуду. Уочили смо да се посебно злоупотребљавају акцијска снижења. Интересантан је случај који смо имали лане. Рекламирано је велико снижење код популарног газираног пића. Тек на каси потрошач схвати да тај "велики" попуст износи две паре по флаши.


САНДАЛЕ ЧЕКАЈУ АВГУСТ

ДОК се гардероба нуди по повољнијим ценама, снижења у продавницама обуће готово да и нема. Малобројни су трговци који су спустили цене сандала и балетанки ових дана. Кажу да ће распродаје сачекати крај овог месеца и почетак августа.

 

 

Извор: Новости

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...